Великі шини для великих машин

+380 67 928 20 86 +380 44 355 35 54

Tractor Pulling – потужні трактори та міцні шини

Дисципліна носить назву Tractor Pulling (в перекладі як «тракторне смикання, тягання»). Трактори тут над потужні, але для чого така міць? По перше, трактор, який в 10 разів потужніший ніж Bugatti Veyron, вже викликає інтерес, а отже, збирає величезну кількість глядачів. По-друге, не забуватимемо, що дисципліна спочатку зародилася в Сполучених Штатах, а економити на паливі американці явно не звикли.

Ну а по-третє, того вимагає специфіка змагання, яке має дуже багату історію.

 Horse pulling1.jpg

Horse pulling. Розвиватися цей вид спорту почав ще в середині XIX століття. Тільки тракторів тоді ще не було: фермери використовували коней, змагаючись, чия ж скотина перетягне більший вантаж. Іноді вантажем були самі фермери: на сани ставало якомога більше народу, все це чіплялося до коня і вперед - хто швидше. На радість змучених конячок, незабаром був винайдений двигун, а слідом за ним - і трактор.

У 1929 році в американських штатах Міссурі і Огайо відбулися перші масові змагання. Звичайно, з того часу багато що змінилося, але суть залишилася тою ж: тягач повинен подолати 100 - метрову ділянку, буксуючи важкий причіп, і зробити це якомога швидше. Підступ криється саме в об'єкті буксирування і назва цього підступу - гальмівна машина.

З першого погляду може здатися, що це звичайний напівпричіп з додатковою кабінкою для людини, незрозуміло навіщо там встановленої. Насправді це досить непростий механізм: на гальмівну машину, вага якої досягає 35 т, прикріплений вантаж. І в міру просування напівпричіпу по трасі вантаж починає зміщуватися ближче до трактора, ускладнюючи і без того нелегке буксирування.

 shema.jpg

Схема пристрою гальмівної машини. 1 - місце для оператора платформи, 2 - зсувний баластний контейнер, 3 - напрямні рейки для баластного контейнера, 4 - кріплення для буксирного ланцюга, 5 - поперечні ребра для посилення гальмуючого ефекту, 6 - опорна вісь гальмує плити, 7 - скребок гальмує платформи.

І чим далі просувається трактор, тим більше землі згрібає перед собою лопата, встановлена ​​в передній частині гальмівної машини. Тим самим, навантаження на трактор сильно зростає і стає еквівалентне буксируванні 100 тонн вантажу! Це все одно, що будинок по полю тягати!

Тепер про самі тракторах. Далеко не всі обвішані моторами, як новорічна ялинка. Все залежить від класу, до якого підготовлений трактор.

Gardenpuller.jpg    Minipuller.jpg

Самий молодший клас - Gardenpuller. Призначений для дітей і початківців. Обмежено стартовою вагою від 350 до 500 кг. 

Minipuller - клас серйозніше: 950 кг стартової ваги і 8 -циліндровий движки потужністю до 2500 к.с.

 Pro Stock.jpg    Super Stock.jpg

ProStock - заснований на серійному тракторі, але рідний двигун дозволено форсувати до 2000 «коней».

SuperStock - зовні може виглядати як ProStock, але двигун може бути будь-яким і форсуватиметься як завгодно, лише б помістився під капот. Потужність обмежена 3500 к.с.

Unlimited modified.jpg

І, нарешті, Unlimited modified (Вільний клас).

Це надпотужні машини, які дозволяється оснащувати чим завгодно і скільки завгодно разів. Вертолітні газові турбіни, авіамотори, турбовані V8 - і все це не обов'язково в одиничному екземплярі.

Потужність машин досягає фантастичних 10 000 к.с., а швидкість на трасі не рідко перевищує 150 км / год (це з 35 тоннами на буксирі!). Та відомо, що для перемоги лише однієї потужності та швидкості не достатньо, потрібні ще й шини, які витримають усю міць трактора.

Шини прийнято використовувати низького тиску задля кращого зчеплення коліс з поверхнею. Ще недавно вони були саморобними (протектор зрізався вручну), але тепер їх за єдиними специфікаціями випускає вже не одна шинна компанія.

 Truck Pulling.jpg

Truck Pulling. Більш звичні позашляховики осторонь не залишилися. Власники пікапів мабуть подивилися на все це «неподобство», подумали «А чим же ми гірші?» І стали проробляти ту ж процедуру.

Майже всі пікапи американські, в основному Ford, Dodge і Chevrolet. Відрізняються також за категоріями:

1 група - пікапи з бензиновими двигунами масою до 3 -х тонн (класи 6500 lb - Street stock, Pro stock)

2 група - дизельні пікапи масою до 3600 кг (8000 lb - Work stock diesel, Street stock diesel, Pro stock diesel)

Розрізняються позашляховики в основному потужністю і деякими особливостями шасі. У пікапів вищих категорій потужність моторів перевищує 1500 к.с. Але навіть з такими движками переваги повного приводу зійшли б нанівець : при буксируванні гальмівної машини передок тягача буде безпорадно злітати в небо. Тому на повнопривідних пікапах перед переднім бампером з'явився предмет, що нагадує таран - це спеціальний баласт, що допомагає притискати передню частину до землі.

Як не дивно, це змагання припало до душі і європейцям. У 70 -х роках такі змагання вже з'явилися в багатьох країнах Європи, а також в Австралії. Подейкують, що подібні гонки з'являться і в наших краях. Почекаємо - побачимо.