Великі шини для великих машин

+380 67 928 20 86 +380 44 250 59 42

Mitas: У нас є все, щоб збільшити частку світового ринку

mitas-plant1.jpgЧеська Mitas запускає новий завод, змінює брендову політику і готується бути першою в сегменті агрошин.

Запитайте у власників Subaru чи знають вони компанію Fuji Heavy Industries, і багато із них дадуть відповідь, що ні, хоча насправді це саме вона створила автомобілі, на яких вони їздять кожен день. Чеська шинна компанія Mitas в останні роки виявилася приблизно в такій же ситуації. Навіть незважаючи на те, що її частка на європейському ринку сільгоспшин (без урахування імпорту зза меж Європи) зараз становить до 35%, впізнаваність бренду Mitas не відображає стан справ. Зараз компанія вирішила змінити статус- кво, внаслідок чого пропорція шин, які виробляються під маркою Mitas, в найближчі роки повинна помітно зрости.

mitas_plant.jpg

Mitas почала свою історію 81 рік тому - компанія була заснована в Празі як Pneu Michelin в 1933 році - але, ймовірно, саме значуща подія в цій історії відбулося десять років тому, і саме вона стала причиною, по якій бренд Mitas не такий відомий, як повинен бути. У 2004 році Mitas уклала ліцензійну угоду з Continental, отримавши право виробляти сільськогосподарські шини під брендом німецького концерну і продавати їх на більшості світових ринків. З того часу Mitas випустила близько 30 000 тонн шин Continental і відвоювала з цим брендом значну частину сектора первинної комплектації на ринку сільгоспшин.

Торік угода була продовжена ще на п'ять років, але немає жодних гарантій, що сторони оновлять її після закінчення цього терміну. Continental продає сільгоспшини під брендами General і Simex в деяких регіонах Африки та Азії і в індустрії ходять чутки, що компанія має намір повернутися в сегмент агрошин зі своєю основною маркою. Свідченням того, що Mitas знає про цю можливість, може служити прагнення компанії розвиватися як незалежний виробник на найбільшому для себе ринку. На частку сільськогосподарських шин припадає 72% від продажів компанії (частка індустріальних шин дорівнює 19%, мотоциклетних - 2%, іншої продукції - 7%), і в останні роки пропорція шин, вироблених під брендом Mitas, стабільно зростає. Якщо в 2011 році близько 65% випущених компанією шин продавалися як Continental, торік, коли Mitas виробила 63870 тонн агрошин, цей показник склав менше 53%. Крім того, під брендом Continental компанія випускає трохи більше 200 моделей шин (включаючи дуже популярні Continental Contract AC85 типорозміру 420/85R34 142 A8), в лінійці Mitas доступно майже 400 моделей.

 mitas-continental.jpg 

Генеральний директор Mitas Ярослав Чечуро (Jaroslav Cechura) говорить, що зараз відбувається явний зсув у бік бренду Mitas, і що в 2014 році  шин Mitas буде продано більше, ніж Continental. Директор з продажу компанії Ендрю Мейбін (Andrew Mabin) додає, що в найближчі роки це співвідношення буде збільшуватися. У Британії це вже дуже помітно, і минулого року 71% проданих в країні сільгосп шин компанії належали до лінійки Mitas. При цьому на деяких ринках, таких як Німеччина, де було продано 12 034 з 33 537 тонн шин Continental, реалізованих Mitas торік, компанії ще тільки належить зробити власний бренд основним.

Зараз шини обох марок випускаються на абсолютно новому заводі, і його будівництво також демонструє зростаючу незалежність Mitas від використовуваного за ліцензією бренду. Після укладення контракту з Continental десять років тому компанія виробляла шини на заводі, орендованому у німецького концерну, в чеському місті Отроковіце. У серпні 2012 року Mitas почала будувати власний шинний завод в кількох кілометрах від орендованої будівлі в промисловій зоні Continental Barum Industrial Park. Будівництво зайняло один рік і 600 співробітників уже почали працювати на новому заводі і «зварили» першу шину до того, як Mitas поділилася інформацією про нове виробництво. За словами пана Мейбіна, компанія вважала за краще не розповідати про новий завод під час будівництва, щоб «мінімізувати ефект на ринку».

Як каже директор з виробництва нового заводу Володимир Юрчик (Vladimir Jurcik), на проектну потужність - 42 000 тонн на рік - він вийшов ще в листопаді 2013 року. За його словами, у будівництво комплексу площею 24 000 квадратних метрів було інвестовано близько 40 мільйонів євро, а те, що він знаходиться на ділянці землі загальною площею 78 000 квадратних метрів, означає, що якщо буде потрібно розширювати виробництво, то простір для цього передбачено. «Ми змогли побудувати найсучасніший з заводів Mitas менш ніж за 12 місяців», - говорить директор заводу Йосеф Кршемечек (Josef Kremecek), який також керує ще одним виробничим комплексом Mitas, розташованим неподалік від Злін (Чехія). «Mitas постійно впроваджує найновіші технології, щоб зробити цей завод самим високотехнологічним в світі серед комплексів, що випускають сільськогосподарські шини», - додає пан Кршемечек.

Всього Mitas зараз належить шість промислових комплексів. Найстарішим є відкритий як Pneu Michelin завод в Празі. Зараз там випускаються радіальні флотаційні, а також діагональні індустріальні та сільськогосподарські шини. Плюс до цього мотошини для Michelin. Вже згаданий завод в Зліні спеціалізується на позашляхових мотоциклетних та індустріальних покришках, а також на шинах для землерийної техніки. Крім цього, батьківська компанія Mitas - CGS Holding Group - скористалася можливістю купити завод компанії Rumaguma в Румі (Сербія) в 2008 році після банкрутства американської фірми GPX. За словами пана Мейбіна, цей завод тепер став одним з провідних підприємств компанії, оскільки там виробляються шини під брендом другого порядку Cultor, були зроблені суттєві інвестиції у виробництво шин для комбайнів. Відкрити свій перший завод в США Mitas допомогли неприємності ще однієї американської компанії. Виробник будинків на колесах Winnebago був змушений закрити свій завод у Чарльз - Сіті (Айова), а Mitas купила його і з 2012 року випускає там радіальні шини для сільськогосподарської техніки. У тому ж році компанія поповнила асортимент дорожніми мотошинами, оскільки CGS купила словенську Savatech разом із заводом, який колись побудувала Goodyear.

Представники Mitas називають компанію другу за розміром виробником агрошин в Європі і у компанії також є широка міжнародна мережа дистриб'юторів, що охоплює 14 країн, включаючи США і Мексику. Торік оборот Mitas склав 423 мільйони євро, прибуток - 47 мільйонів євро, а операційна рентабельність порівняно з 2012 роком зросла більш ніж на 5%. У 2014 році компанія планує збільшити продажі до 450 мільйонів євро, що трохи більше результату 2012 року. «Прибутковість дуже значно зросла, і ми дуже раді цьому зростанню», - говорить пан Мейбін. Частка Європи в структурі продажу дорівнює 80%, ще 11% виручки компанія отримує в Північній Америці, 5% - у країнах СНД і 4% - в інших регіонах світу.