Великі шини для великих машин

+380 67 928 20 86 +380 44 250 59 42

Balkrishna (BKT) збирається потіснити Michelin, Bridgestone, Mitas і Continental на ринку шин для спецтехніки.

Індійська Balkrishna Industries Ltd. (BKT) планує відвоювати частку виробництва спецшин у глобальних гравців ринку.

bkt.jpg

Представники BKT говорять, що компанія, що спеціалізується на шинах для важкої будівельної та сільськогосподарської техніки, має намір за чотири роки збільшити свою частку цього сегмента світового ринку з нинішніх 4% до 8-9%. Але чому компанія так впевнена, що зможе ефективно змагатися з такими гігантами, як Michelin, Bridgestone, Mitas і Continental? Відповіддю служить їх стратегія, зосереджена на двох основних пунктах.

По-перше, BKT має намір розширити географію збуту і почати поставки зі свого недавно побудованого заводу в Бхудж (Гуджарат, Індія) на нові ринки, такі як Росія, СНД, Канада і західне узбережжя США.

По-друге, компанія планує збільшити свою присутність в сегменті шин для індустріальної, будівельної та гірничодобувної техніки. «Ми очікуємо зростання продажів шин всіх категорій, будь то сільськогосподарські або індустріальні, - заявив фінансовий директор BKT Б.К.Бансал. - Виробники важкої техніки, такі як JCB, John Deere і CNH, шукають нових постачальників покришок, що грає нам на руку. Крім того, наші шини можна порівняти з шинами провідних світових компаній в плані якості, так що це ситуація, виграшна для всіх сторін».

У всьому сегменті спецшин частка BKT становить зараз менше 2%, але компанія має намір збільшити її за рахунок посилення присутності на ринках, що розвиваються.

Загальний обсяг шин для спецтехніки оцінюється в 15 мільярдів доларів, і він росте приблизно на 4-5% на рік. В даний момент основні гравці, такі як Michelin, Bridgestone, Mitas і Continental, контролюють близько 60% ринку. Сегмент спецшин на цьому ринку займає близько двох третин.

За словами пана Бансала, співвідношення продажу спецшин - шин в сегменті первинної комплектації до загальної виручки BKT зросла за останній рік з 12 до 19-20%. «Ми дуже конкурентноздатні в плані вартості наших шин, - пояснює він. - Наші ціни приблизно на 20-25% нижче, ніж у глобальних гравців, але більше половини цієї різниці пояснюється моделлю продажу нашої компанії. На відміну від інших виробників ми не витрачаємо кошти на дистрибуцію за межами Індії. Крім того ми не піднімаємо ціну, оскільки хочемо покращити сприйняття бренду, і це наше свідоме рішення, оскільки ми хочемо завоювати ринок».

BKT поставляє на експорт близько 90% своєї продукції. Як очікується, рентабельність компанії збережеться на рівні 26%, чому сприятимуть низькі ціни на каучук і сприятливі коливання валютних курсів. Дохід на акції склав 86% за рік, тоді як загальний індекс BSE Auto виріс на 36%. Це означає, що ринок впевнений у тому, що компанія буде збільшувати свої продажі і прибуток в найближчі роки.

За прогнозом Bloomberg, у фінансових 2015 і 2016 роках обсяги продажів BKT зростуть на 16 і 15% відповідно, а прибуток за цей період повинен збільшитися більш ніж на 20%. Єдиний ризик, який слід враховувати, це можливість різкого зростання цін на натуральний і синтетичний каучук, який погіршить рентабельність компанії.